Sollicitanten na de zomer? Kom dan nu in actie en laat jezelf zien!

Roeli Borrenbergs

Roeli Borrenbergs

Geplaatst op

Laatst bijgewerkt op

4 minuten lezen
jonge vrouw met camera

Als de cocktail op het strand plaatsmaakt voor een slap bakje kantoor-koffie, krabt menig werknemer zich achter de oren. Hoe blij zijn ze eigenlijk nog met hun baan? Tijd om op die twijfel in te spelen, want misschien zijn ze wel toe aan een nieuwe uitdaging. En dan wil je deze (latent) werkzoekende niet laten lopen!

Zet jezelf in de etalage

Cliché, maar waar: je moet jezelf laten zien. Zodra iemand begint te twijfelen gaan ze ‘shoppen’ op de arbeidsmarkt, en dan wil je vooraan in de etalage staan. Het liefst met een knallende aanbieding. Want waarom is jouw bedrijf dé plek voor een nieuwe uitdaging?

Zorg daarom dat je na de zomer vol in beeld bent. Al is dat soms makkelijker gezegd dan gedaan. Gelukkig hebben wij het gouden stappenplan om ervoor te zorgen dat we jou als werkgever optimaal kunnen positioneren bij een gerichte doelgroep.

Zo brengen we jouw werkgeversmerk tot leven

Nu is het tijd om jouw etalage aan te kleden. En dan bedoelen we niet, schiet een paar foto’s en plaats deze online. Nee, daar zit veel meer achter. Hoe dat werkt leggen we je hieronder uit.

1. Strategische sessie

Onze projectmanagers staan op dit punt in de startblokken om je het hemd van het lijf te vragen. Met scherpe vragen krijgen we perfect inzicht in jouw werkgeversmerk. Oftewel: wie ben je als werkgever, wat vind je belangrijk voor jouw mensen? Op basis hiervan bepalen we:

2. Campagneconcept

Nu is het tijd dat onze creatives aan de slag gaan. Op basis van alle besproken punten ontwikkelen zij een campagneconcept. Dat betekent eigenlijk dat we het juiste haakje zoeken om jou zo goed mogelijk online te presenteren.

3. Beeldshoot

Vanaf deze stap gaan we echt aan de bak met de uitvoering. Het maken van jouw campagne. Dat begint allemaal met een beeldshoot. Twee van onze creatives komen bij je langs om foto- en videomateriaal te schieten. We focussen daarbij echt op de functie(s) die we in beeld willen brengen.

Nadat de beelden erop staan, zetten we deze om in sterke content in jouw huisstijl. Dit is het materiaal dat uiteindelijk overal te zien gaat zijn.

4. Vacature uitschrijven

Zodra er geklikt gaat worden op jouw campagne komen ze uit bij je vacaturetekst. Het is dus belangrijk dat ook dit er tiptop uitziet. Zo vertalen we alles wat we van je weten naar een krachtige tekst die jouw doelgroep aanspreekt. Dit wordt gedaan door specialisten die ondertussen al honderden vacatureteksten hebben geschreven.

5. Lancering van jouw campagne

Op dit moment staat alles in de startblokken om jouw campagne de wereld in te slingeren. De gemaakte content wordt op de gekozen kanalen als advertentie weggezet. Zo komt jouw verhaal precies terecht daar waar jouw toekomstige collega’s zich bevinden.

6. Resultaatgericht verbeteren

Natuurlijk houden we de resultaten nauwkeurig in de gaten. Door middel van meerdere evaluatiesessies sturen we de campagne telkens bij. Zo sta jij samen met onze specialisten aan het roer van jouw campagne.

Dus, klaar voor sollicitanten na de zomer?

Heb je nog één of misschien meerdere stoelen te vullen? Dan is dit echt hét moment om actie te ondernemen. Het mooie is: je kunt bij ons gewoon een gratis adviesgesprek inplannen. Dan zit je nergens aan vast, maar vertellen we je graag meer over hoe onze aanpak jou kan helpen!

Lees meer over onze wervingscampagnes


Roeli Borrenbergs

Geschreven door

Roeli Borrenbergs

Coördinator Marketing & Events